실생활에 응용할 수 있는 정보와 지식, 홍보 등을 쉽고 재미있게 담은 만화 영역으로 기획에서 취재, 자료수집, 스토리텔링, 작화에 이르기까지 이론적 이해와 실습을 한다.
게임과 카툰애니메이션은 서로 다른 종류의 애니메이션이 아니라 타이밍과 스페이싱의 변화에 의한 애니메이팅의 차이에 따른 결과물의 다른 양상이라는 것을 이해하고, 캐릭터의 연기력과 표현력이 장면연출에 미치는 영향에 대해 수업하는 교과목.
교과목해설(영문)
It is an easy and fun comics area with information, knowledge, and publicity that can
be applied to real life. so we will do
the theoretical understanding and practice from planning to coverage, data collection, storytelling, and drawing.
Understanding that game and cartoon animation are not different kinds of animation but different aspect of result according to difference of animating due to change of timing and spacing, and the lesson about the influence of character's performance and expression on scene production